Válaszok kérdésekre…

…amiket talán már te is feltettél az iskolakeresés során.

Mikor lehet megismerni az osztálytanítót?

A felvételi folyamat idején van, hogy már megérkezik az osztálytanító, de olyan is előfordul, hogy még nem. Ettől függetlenül az osztályközösséget minden évben nagy tapasztalattal rendelkező tanárok állítják össze, hogy az új osztálytanító kiválasztása is a tanári kollégium közös munkájának eredménye. Általában az osztálytanító kiválasztása után egy-két héten belül szerveződik olyan alkalom, ahol a szülők megismerkedhetnek vele.

Jelentkezhetünk-e, ha sajátos nevelési igényű (SNI) a gyermekem?

Sajnos nem. SNI-s gyermekek oktatásához nincsenek meg a megfelelő jogi, szakmai feltételeink, így nem tudnánk biztosítani azt a fejlesztést, amire szükségük van.

Jelentkezhetünk, ha a gyermekem különleges figyelmet igényel, tanulási nehézsége van, nehezen illeszkedik be egy közösségbe?

Ennek a mérlegelése minden esetben a teljes Tanári kar véleményétől függ. Meg kell ismerni a gyermeket, a családot, és fel kell mérni a leendő diák integrálhatóságát az osztályközösségbe.

Egyedül kell bemennie gyermekemnek az idegen felnőttek közé felvételizni?

Egyedül teszi meg ezt a fontos lépést, iskolaérettsége erre már alkalmassá teszi. Szeretetteljes, elfogadó közeg, és egy játékos esemény várja őt, nem hasonlítható egy vizsgahelyzethez.

Hány fős osztályok vannak az iskolában?

20-26 fős osztályok is lehetnek, de a gyerekek személyisége, együttműködési képességei határozzák meg, milyen létszámmal lehet elindítani az osztályt.

Mennyi a tandíj az iskolában?

Az iskolában nincs tandíj, de adomány nélkül nem tud működni az iskola. Az iskola ajánlást tesz az adományok összegére, a szülők pedig minden évben, anyagi lehetőségeikhez mérten vállalást tesznek.

Átveszik-e az elsős gyermek testvérét nagyobb osztályba?

Sok gyermek érkezett már így az iskolánkba, és találta meg a helyét mindenki örömére. Az iskola nyitott erre, de nem feltétlenül tud ez megvalósulni.

Felveszik a gyermekemet, ha nagyobb testvérei nem Waldorfba járnak?

Elvi akadálya nincs a felvételnek, de ugyanúgy felvételizni kell. A gyermek megismerésén túl az iskola a családdal is megismerkedik, van lehetőség arról beszélgetni, milyen elvek alapján érkeztek most el a Waldorf pedagógiához – ennek lehet hosszú és rögös útja, kevesen születünk bele, a többségünknek rá kell találnia.

Azt hallottam, költözik a Közép-budai Waldorf Iskola. Ez igaz? Mikor?

Az iskola jelenlegi helyén, a Tárogató úton marad, terveink szerint az elkövetkező években. A bérelt területen elegendő helyünk van nyolc osztálynak.
(Az iskola folyamatosan keres olyan épületet, ahol társbérlők nélkül, önállóan tudna működni, de egyelőre még nem találtunk olyat, amely az iskola pedagógiai céljainak és az idejáró családoknak is megfelelne.)

Tervezi-e az iskola gimnáziumi osztályok indítását?

Gimnáziumot nem az iskolák alapítanak, hanem a szülők. Gimnázium alapítása akkor reális cél egy Waldorf közösség számára, ha az általános iskola már kiépült (mind a 8 osztálya működik), és adott egy erős, antropozófiai elkötelezettségű szülői kör.

Tavaszünnep 2019

Minden évben, életkortól függetlenül, megéljük annak az örömét, hogy túljutottunk a télen, a sötéten, nem lehet nem együttérezni a természettel, ami zsibongva éled. Hagyományosan játékkal és együttléttel ünnepeljük iskolánkban, habár a böjti időszakban, de éppen azzal a reménységgel, ami a húsvétot megelőző időszakot jellemzi.

“A nagyböjt tehát lényege szerint a szeretet legmélyebb titkaiba való beavatás. A halál burka alatt itt érik a legvakítóbb fény, Isten és ember közös hajnala.”

Pilinszky János

A tavaszünnep menete:

10.00 Megnyitó, köszöntő

10.30 Tízórai vendégség

    A harmadik osztály terített asztallal készül a teljes közösség felajánlásaiból. Az idén vendégség lesz, nem büfé.

10.30 Kézműves foglalkozások, játékok

    Vesszőkoszorúkötés – Mircsi néni
    Kötélverés – Sün néni
    Célbadobás, mint gyerekkorunkban a búcsúban – Gábor bácsi
    Virágültetés – Gizka néni
    Körjáték – Kerekes Boglárka – A körjáték igazi böjti találmány, hogyan táncoljunk hangszeres zene nélkül!
    Tésztanyújtás és vagdosás közösen az ebédhez – Paulon Viki és a másodikos szülők
    Indián hajfonat készítése – Orsi néni és Czirók Márti

    Langyos idő esetén:

    Óriás szappanbuborék reptetés – Margó néni
    Már hagyományos mezítlábas ösvény – Rebeka néni

12.00 Ebéd:

    Nagyon egyszerű és olcsó ételt készítünk, amit krumplistésztának csúfolnak, de igazán szép neve a SLAMBUC. A friss tésztától lesz igazán finom! Vegán és/vagy gluténmentes társainkra gondolva egy rizses-padlizsános egytálételt is kínálunk.

13.00 Mandalakészítés

    Már szintén hagyományos mandalakészítés a hatodik osztály szervezésében. A mandala erdei állatok eleségéül szolgáló terményekből áll, a gyerekek az iskolai húsvéti ünnepen kihordják az erdőbe.

Felhívás az ünnepre érkezőknek:

    Gyertek pontosan, maradjatok végig!
    Hozzatok annyi tálat és evőeszközt, ahányan jöttök!
    Ha van otthon lejárt, molyos, zsizsikes borsó, bab, lencse, köles, kiöregedett kamillavirág, poros levendula, hozzátok el a mandalához (de emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszert ne hozzatok)!

Időjárási jóslat:

    Csodálatos tavaszi időnk lesz!

Terjesszétek ti is!
Plakát
Facebook-esemény